Selamat datang di Blog Celoteh Puisi……. Kumpulan puisi cocok bagi kamu yang lagi jatuh cinta, patah hati, galau, penantian, kesedihan, rindu sama kekasih, penyeselan, kenangan masa lalu.......

Kamis, 16 April 2015

UNTUK KEINDAHANMU



Waktu terus bergulir….tanpa aku kuasa menghentikan…
Pun merayu nya untuk jeda..
Barang sekejap hanya untuk ku..
Ada sempat memulung serpihan kisah yang kau serak kan…
Sempat pula ada kesah ku,,,
Mana kala bulir bulir air mata ini..tak mampu lagi singah

Dalam peraduan kelopak ku…berlahan merinai di iringi isak ku
Nafas ku pun pedih bersenandung..mengenang,meratap sgala tentang,,
Aku dan kamu..

Apa lah aku,,,,,
Bila rintihan ini tiada mampu…memutar titian waktu..
Atau merubah haluan suratan…
Hingga harap ini mampu dalam genggaman…

Doa ku masih dan slalu bertebaran..
Mengiringi langkah kecil mu…
Menjadi pelangi di mana tatap mu tertuju..
Aku yang terluka,,,,,,
Mengukir senyum untuk kemenangan mu…
Berdzikir doa untuk keindahan mu..

Aku yang terluka,,,,,,
Tetap bertahan tanpa erangan…
diam dalam bahasa…
keabadian cinta teruntuk diri mu…

0 komentar:

Posting Komentar

Terima kasih sudah mampir dan berkomentar di blog Indahnya Berpuisi semoga bermanfaat..dan komentar apapun kami hargai selama masih batas kewajaran...