Selamat datang di Blog Celoteh Puisi……. Kumpulan puisi cocok bagi kamu yang lagi jatuh cinta, patah hati, galau, penantian, kesedihan, rindu sama kekasih, penyeselan, kenangan masa lalu.......

Kamis, 02 Januari 2014

AKU KELIRU YANG MANA SATU


Harus yang mana
Aku buntu aku keliru
Dulunya kau tidak memberi harapan
Lalu aku pergi membawa diri
Sedangkan kau tahu aku amat saynag akan dirimu
KatIika aku sedang diulit rasa rindu
Ditemani sang pencinta yang setia
Kau muncul Tiba-tiba
Mengharap aku menerima
Sememangnya aku tidak tega
Memainkan perasaan dia
Tidak aku duga ini jadinya
Andaiku tahu kau akan kata Ya
Sudah pastinya tidak aku bermain kata
Harus bagaimana untuk aku selesaikannya
Dikau terus menanti dia pula setia menemani
Aduh sakit kepala memikirkannya
Perlukah aku menerima
Dirimu yang suka bermain kata
Atau setia bersama sidia saja
YA ALLAH berilh aku petunjukMu
Agar aku tidak melakukan kesilapan dalam membuat keputusan
Aku tidak tega melihat dia kecewa
Aku tidak mahu kau pula yang bermasam muka
Aku tidak rela kalian ada yang mengalirkan air mata
Atau perlukah aku tidak memilih kedua2nya. ..
oleh: Namiasyaila

0 komentar:

Posting Komentar

Terima kasih sudah mampir dan berkomentar di blog Indahnya Berpuisi semoga bermanfaat..dan komentar apapun kami hargai selama masih batas kewajaran...